Brukervilkår for Wellbird

Introduksjon

Disse vilkårene gjelder for wellbird.no og tilhørende app. Vennligst les alle vilkår nøye før du fortsetter. Ved å akseptere disse vilkårene, samtykker du til å inngå en juridisk bindende avtale med Wellbird AS med organisasjonsnummer 926 312 219. Hvis du ikke aksepterer våre vilkår, skal ikke samtykke gis, og nettstedet og dets tjenester vil ikke være tilgjengelige i en slik situasjon.

Formålet med nettstedet er som følger: Wellbird utvikler en digital tjeneste hvor kunder får tett oppfølging fra rådgivere med ernæringsfaglig kompetanse.

Hvis du ønsker å si opp medlemskapet du har inngått, kan det gjøres i dine innstillinger i mobilappen Wellbird. Ved problemer med å avslutte abonnement bes du kontakte kunderservice på hei@wellbird.no Vilkårene nedenfor kan endres. Det er ingen binding på medlemskap, så ved avsluttet medlemskap vil påfølgende måned ikke trekkes fra betalingsmetoden angitt. 

Kjøpsbetingelsene som fremgår i denne innledningen og i punktene nedenfor. “Kjøpsbetingelsene” regulerer dine rettigheter og plikter ved kjøp av produkter og tjenester fra Wellbird AS. Wellbird AS selger følgende tjenester: Medlemskap (med digital oppfølging), app (hvor man kan gjøre ytterligere kjøp i appen, inkludert ekstra videosamtaler med rådgiver) og andre digitale tjenester som forhåndsinnspilte kurs og foredrag - “Tjenestene”. 

Kjøpsbetingelsene kan bli supplert av opplysninger gitt ved bestillingen av Tjenesten, og vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer Tjenestene.

Dersom det inngås særskilt avtale mellom Wellbird og deg som skal kjøpe Tjenesten, vil det som er særskilt avtalt gå foran Kjøpsbetingelsene og andre opplysninger, så lenge det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Når du krysser av i boksen "Godkjenn vilkår og fortsett" forutsettes det at Kjøpsbetingelsene er lest og akseptert, og at du samtidig bekrefter at alle opplysninger som etterspørres ved bestillingen er korrekte.

Kjøpsbetingelsene suppleres av Wellbird AS sin Personvernerklæring, som videre spesifisert lenger ned i denne avtalen, og som oppgitt på Nettstedet. Les Personvernerklæringen for mer informasjon om hvordan personopplysninger behandles her.

Wellbird AS vil kunne oppdatere vilkårene fra tid til annen. Siste versjon av Kjøpsbetingelsene finnes på wellbird.no, “nettsiden”. Ved større endringer vil Wellbird be om at kunden aksepterer de nye vilkårene for videre bruk av Tjenestene.

1. Partene

Selger er Wellbird AS og betegnes i det følgende som “Wellbird”. Kjøper er den som foretar bestillingen av Tjenesten, og betegnes i det følgende som “Medlem”.

2. Gjennomføring av kjøp

Wellbird tilbyr de Tjenestene som til enhver tid fremgår av nettsiden. I produktoversikten fremgår det hvilke typer medlemskap, kurs, app og andre tjenester som er tilgjengelige. Her fremgår det også hvilke tidsbegrensede kurs som tilbys med fysisk oppmøte og hvilke som er digitale, samt ledig kapasitet på disse.

Priser

Priser for Tjenestene fremgår av informasjonen om den enkelte Tjeneste på Wellbird.no. Den oppgitte prisen for Tjenestene er den totale prisen som skal betales. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Merk at ved løpende medlemskap vil det påløpe kostnader utover den første betalingen på Tjenesten. Wellbird kan ikke kreve betaling for kostnader som det ikke er informert om før kjøpet.

Det tas forbehold om prisendringer og endringer i mva-regler eller mva-satser. Medlemmer vil bli varslet dersom Tjenestene påvirkes av prisendringer.

Betaling

Wellbird tilbyr ulike betalingsløsninger som kortbetaling og Vipps. Merk at noen av Tjenestene krever betaling med bestemte oppgjørsmåter.

Når det betales i Nettsiden med Visa eller MasterCard/Eurocard blir betalingen behandlet av Stripe. Stripe er en internasjonal, bransjeledende og sikker elektronisk betalingsløsning.

Betalingsplattformen der betalingsopplysninger skal fylles inn er sikret med SSL. Alle kortdetaljer er krypterte. Wellbird lagrer ikke betalingskortopplysninger.

Wellbird bruker 3D-Secure systemet som innebærer sikkerhet ved behandling av betalingsopplysninger. Etter at kortopplysninger er oppgitt vil det oppstå et nytt vindu som krever bekreftelse av identitet via 3D Secure.

For å kjøpe medlemskap i Wellbird kreves det at man har fylt 18 år. 

Dersom du ikke kan bruke våre foretrukne betalingsmetoder, men ønsker faktura fra oss, kan dette forespørres. Da tilkommer eventuelt et fakturagebyr. Forespørsel om faktura, sendes til hei@wellbird.no.

Ordrebekreftelse

Ordrebekreftelse vises på skjermen umiddelbart etter avsluttet kjøp, og sendes automatisk på e-post til din registrerte e-postadresse. Det oppfordres til å kontrollere at ordrebekreftelsen er korrekt. Kontakt Wellbirds kundeservice på e-post: hei@wellbird.no. snarest dersom det foreligger feil ved ordren.

3. Wellbird sine rettigheter ved Medlemmets mislighold

Dersom du ikke oppfyller din Medlemsplikt til å betale på betalingstidspunktet, og dette ikke skyldes forhold på Wellbird sin side, kan Wellbird kreve betaling, nekte deg adgang til tjeneste og/ eller avslutte tilgang til bruk av aktuell Tjeneste. Ved forsinket betaling vil Wellbird kunne kreve dekket omkostninger og renter etter inkassoloven, forsinkelsesrenteloven og annen gjeldende lovgivning.

4. Aldersgrense og vektgrense

Det er et vilkår for å bruke Wellbirds Tjenester at du har en BMI på minst 20. Det er også et vilkår at du er over 18 år for å bli medlem.

Dersom Wellbird har rimelig grunn til å tro at det foreligger brudd på aldersgrensen eller BMI-/vektgrensen, kan Wellbird avslutte Tjenesten. Betaling for gjenstående kurs/medlemskap vil i så fall bli refundert.

Personer i alderen 15–18 år kan bruke appen, men kan ikke være medlem uten samtykke fra foresatte og etter henvisning/anbefaling fra lege. Foresatt skal være til stede i den digitale oppfølgingen.

5. Ansvar

Wellbirds Tjenester er kun ment å gi råd og informasjon om livsstil, trening og kosthold. Du står selv ansvarlig for hvordan råd og opplysninger som mottas gjennom våre Tjenester brukes. Våre Tjenester er ikke medisinsk behandling. Du må selv kontakte lege ved behov.

6. Force majeure og lignende situasjoner

Wellbird skal ikke holdes ansvarlig for å ha misligholdt sine forpliktelser, dersom Wellbird kan godtgjøre at misligholdet skyldes force majeure. Med force majeure forstås i denne sammenheng hendelser som Wellbird ikke med rimelighet kan unngå eller overvinne følgene av. Blant annet skal følgende omstendigheter betraktes som force majeure: Krig, naturkatastrofer, brann, eller andre omstendigheter av lignende karakter. I slike tilfeller opphører Wellbirds forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer.

Dersom leveringen forsinkes av force majeure, skal Wellbird straks Wellbird blir klar over at forsinkelse vil inntreffe, gi skriftlig meddelelse om dette og virkningene av forsinkelsen.

Dersom force majeure eller lignende situasjoner forhindrer, eller i vesentlig grad vanskeliggjør at oppfølging gjennom fysisk oppmøte kan avholdes på avtalt måte, har Wellbird rett til å erstatte fysiske oppfølging med digital oppfølging. Dette gjelder for alle kurs og medlemskap og innebærer ikke en rett for Medlemmer til å kansellere eller sette på pause planlagte eller påbegynte kurs eller pågående medlemskap i bindingstid. Medlemmer vil bli varslet dersom det oppstår omstendigheter som krever at oppfølging må skje digitalt og vil i varselet bli gitt informasjon om hvordan digital oppfølging vil bli gjennomført.

7. Informasjons- og undervisningsmateriell

Wellbird distribuerer alt info- og undervisningsmateriell til Medlemmer digitalt. Materiellet ligger tilgjengelig på Medlemmets egne sider på Wellbird.com under «Min profil»

8. Opphavsrettigheter

Alt innhold i og på Tjenestene og på Wellbirds nettsider, herunder kursmateriell, er Wellbirds eller Wellbirds underleverandører sin eiendom, og er beskyttet etter bl.a. opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder omtale av produktene, er beskyttet.

9. Konfliktløsning
En konflikt som måtte oppstå mellom et Medlem og Wellbird, skal søkes løst i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan Medlemmet ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.


10. Ytterligere forpliktelser for brukerne

For å kunne bruke vår tjeneste må du laste ned vår Wellbird-app. For å få adekvat oppfølging og råd må du ærlig svare på spørsmål om din helse, sykdommer, nåværende symptomer og medisiner i appen, som du ville gjort ved et legebesøk. Hvis du opplever en akutt sykdom under din behandling hos oss, må du kontakte en annen helseleverandør og søke akutt helsehjelp. Det er også brukerens ansvar å kontakte Wellbird hvis dette skjer.

Du forstår og aksepterer at et team av profesjonelle rådgivere med faglig bakgrunn, som kan inkludere ernæringsfysiologer, rådgivere med bachelor/master i ernæringsfysiologi, leger, psykologer, dietetikere, og personlige trenere, kan samarbeide for å tilby omfattende og holistisk omsorg for min helse og velvære. Jeg er klar over at hvert medlem av helsepersonellteamet vil håndtere min personlige informasjon med fullstendig konfidensialitet og i samsvar med gjeldende lover om pasientintegritet og databeskyttelse. Jeg samtykker til at disse helsepersonellene deler relevant informasjon og kommuniserer med hverandre for å koordinere min behandling og optimalisere resultatene.

11. Personvern og informasjonskapsler (cookies)

Nettstedet forplikter seg til å følge den generelle databeskyttelsesforordningen (GDPR), som blant annet har som mål å beskytte individers grunnleggende rettigheter og friheter. Personopplysninger som kan behandles: Ved å akseptere disse vilkårene, samtykker brukeren til behandling av personopplysninger og bruken av informasjonskapsler som til enhver tid er angitt på siden Personvernerklæring på dette Nettstedet, som er tilgjengelig via https://www.wellbird.no/terms-and-conditions/personvernerklaering. Dersom du ikke finner siden eller har problemer med å komme inn på den, er du ansvarlig for å kontakte Wellbird AS på hei@wellbird.no eller via kontaktinformasjonen på https://www.wellbird.no/kontakt.

12. Ansvarsfraskrivelse og ansvarsbegrensning

Wellbird AS, eier av nettstedet wellbird.no og tilhørende apper, fraskriver seg følgende juridiske forpliktelser: Wellbird er integrert med tredjepartsapplikasjoner og tjenester ("tredjepartsapplikasjoner") for å gjøre tjenesten tilgjengelig for deg. Disse tredjepartsapplikasjonene kan ha sine egne brukervilkår og personvernregler. Du forstår og aksepterer at Wellbird ikke støtter og ikke er ansvarlig for atferd, funksjoner, eller innhold i noen tredjepartsapplikasjon.

13. Jurisdiksjon

Nettstedet wellbird.no og tilhørende apper drives fra Norge, og brukervilkårene reguleres av norsk lov.

14. Tvist, gjeldende lov og uttalelser

For Vilkårene (inkludert denne punktet) skal norsk lov anvendes. Tvister som oppstår på grunn av Vilkårene skal avgjøres av svensk allmenn domstol. Kunden har muligheten til å gi tilbakemeldinger om omsorgen direkte til Wellbird.

15. Kontakt

For spørsmål om nettstedet og dets innhold, kan vi nås på følgende måte: Via vårt kontaktskjema på www.wellbird.no/kontakt. For spørsmål om behandling av personopplysninger, vennligst kontakt vårt personvernombud via hei@wellbird.no. kontaktskjemaet hvor du forespør personvernombudet. Hvis en bruker ønsker å få sine personopplysninger slettet, bør de kontakte vårt personvernombud via e-post på hei@wellbird.no.